E- výuka 2020-2021

Výchova k občanství

Publikováno: 13.11.2020 Autor(ka): Zuzana Klimova

 Výsledky testu temperamentu :-) Zde se podívejte, jak jsme krásně různorodí. 

VKO 12.5. středa 

Téma: Emoce  

Učivo: základní druhy emocí 

Cíl: vyjmenuješ základní emoce, pojmenuješ je anglicky 

Zadání a úkoly:  Projdi si prezentaci zde - do školního sešitu si vypiš poznámky dle 3.snímku (slidu). 

Domácí úkol: Přines poznámky a celý  do školy na příští hodinu.

 

VKO 28.4. středa 

Téma: Distanční výuka 

Učivo: online hodiny, offline hodiny 

Cíl: hodnotíš svou práci během distanční výuky, sdílíš pozitiva a negativa 

Zadání a úkoly:  nejsou - diskuze proběhla během hodiny, z které nevyplývá žádná domácí příprava 

Domácí úkol: není 

 

 

VKO 21.4. středa 

Téma: Člověk jako jedinec

Učivo: Prevence tabakismu

Cíl: zopakuješ vhodné reakce na nabídku cigarety, navrhneš, jak bys cigaretu odmítl sám, ovládáš metodu zaseklého gramofonu 

Zadání a úkoly: Zde si opiš všechny možné reakce na nabídku cigarety. Při hodině budeme hrát scénky a fráze si nacvičíme tak, abys nebyl překvapený v realitě.

Domácí úkol:Opiš si všechny možné reakce na nabídku cigaret. Alespoň pět se jich nauč zpaměti, příště se tě zeptám. Poznámky nezapomeň poslat.

 

VKO 14.4. středa 

Téma: Člověk jako jedinec

Učivo: Prevence tabakismu

Cíl: vysvětlíš, co to kouření je; navrhneš důvody, proč se vyplatí nekouřit 

Zadání a úkoly: Nejlépe před hodinou si vytiskni tento pracovní list. Budeme s ním během hodiny pracovat. 

Domácí úkol:Zde si opiš poznámky. Které varování vnímáš jako nejzávažnější? Dej ho do rámečku. Vyfoť a pošli do příští středy. 

 

 

VKO 7.4. středa 

Téma: Člověk jako jedinec

Učivo: Prevence tabakismu

Cíl: ve skupině popíšeš rizika kouření; vysvětlíš, co to kouření je; navrhneš důvody, proč se vyplatí nekouřit 

Zadání a úkoly: Nejlépe před hodinou si vytiskni tento pracovní list. Budeme s ním během hodiny pracovat. 

Domácí úkol: Zeptej se svých příbuzných na následující otázky. Odpovědi zapiš do školního sešitu a pošli do příštího úterka.

Proč někteří lidé vůbec nezačali kouřit?

Porč někdo začal kouřit velmi brzy a po pár prvních pokusech toho nechal?

Proč někdo začal koužit brzy a někdo později?

Proč někdo  dokázal přestat kouřit a někdo ne?

 

 

VKO 31.3. středa 

Téma: Člověk jako jedinec

Učivo: Podobnosti a odlišnosti člověka - charakter, schopnosti 

Cíl: pracuješ ve skupině, respektuješ ostatní spolužáky, dáváš si navzájem slovo se spolužáky,vysvětlíš význam některých charakterových vlastností 

Zadání a úkoly: Nejlépe před hodinou si vytiskni tento pracovní list. Budeme s ním během hodiny pracovat. Pošli mi jej vypracovaný do příštího úterý. 

 

 

VKO 24.3. středa 

Téma: Člověk jako jedinec

Učivo: Podobnosti a odlišnosti člověka - charakter, schopnosti 

Cíl: pracuješ ve skupině, respektuješ ostatní spolužáky, dáváš si navzájem slovo se spolužáky,vysvětlíš význam některých charakterových vlastností 

Zadání a úkoly: Zde jsou poznámky, které si během týdne zapiš do školního sešitu, vyfoť a pošli do příštího úterý. Netiskni, opiš! Zde si vyzkoušej Gather town. 

 

VKO 17.3. středa 

Téma: Člověk jako jedinec

Učivo: Podobnosti a odlišnosti člověka - charakterové vlastnosti 

Cíl: pracuješ ve skupině, respektuješ ostatní spolužáky, dáváš si navzájem slovo se spolužáky, rozřadíš charakterové vl.na dobré a špatné, vysvětlíš, co je to charakter, zamyslíš se nad tím, jaký bys chtěl být 

Zadání a úkoly: Zde je pracovní list, se kterým budeme pracovat během hodiny. Pokud budeš chybět, vytiskni si jej a sám zpracuj. Pošli do 14 h. Domácí úkol je tentokrát na Jamboardu- napiš jednu charakterovou vlastnost, které si vážíš u ostatních a chtěl bys ji mít. 

 

 

 

 

VKO 10.3. středa 

Téma: Člověk jako jedinec

Učivo: Podobnosti a odlišnosti člověka - charakterové vlastnosti 

Cíl:vyjmenuješ základní kladné a záporné charakterové vlastnosti, pracuješ samostatně, rozvrhneš si práci 

Zadání a úkoly: Zde si opiš poznámky. Na příště se zamysli a vymysli alespoň pět kladných a záporných charakterových vlastností - vypiš do dvou sloupečků pod poznámky. Vyfoť a pošli do příští středy. 

 

 

VKO 3.3. středa 

Téma: Člověk jako jedinec

Učivo: Podobnosti a odlišnosti člověka - charakterové vlastnosti 

Cíl:vyjmenuješ základní kladné a záporné charakterové vlastnosti, dodržuješ pravidla práce ve skupině 

Zadání a úkoly: Pouze pro nepřipojené - zde si opiš poznámky. 

Domácí úkol pro všechny: Zamysli se, co se ti za poslední týden stalo pěkného, nejlepšího, za co jsi zkrátka rád/a. Napiš krátký příspěvek na Jamboard - můžeš přidat i fotku.  Přidej do příštího úterý. 

 

 

 

VKO 24.2. středa 

Téma: Člověk jako jedinec

Učivo: Podobnosti a odlišnosti člověka 

Cíl:popíšeš svůj temperament na základě výsledků testu, popíšeš všechny čtyři typy temperamentu pomocí jedné pozitivní a jedné negativní vlastnosti

Zadání a úkoly: Pouze pro nepřipojené - zde si opiš poznámky. Vyplň malý průzkum zde. 

Domácí úkol pro všechny: Pošli vyfocené poznámky plus jednu dobrou a jednou horší vlastnost typickou pro tvůj temperament. Čas máš do úterního večera.

 

 

VKO 17.2. středa 

Téma: Člověk jako jedinec

Učivo: Podobnosti a odlišnosti člověka 

Cíl:vyjmenuješ čtyři základní typy temperamentu, vysvětlíš pojem temperament, popíšeš extroverta a introverta, rozumíš pojmům stabilni a labilní člověk

Zadání a úkoly: Pouze pro nepřipojené - zde si pročti prezentaci a vypiš čtyři základní typy temperamentu s krátkou charakteristikou. Zde se otestuj a výsledek nakresli do školního sešitu. Vše vyfoť a pošli do 14h.

 Domácí úkol pro všechny: zde si pročti prezentaci a vypiš čtyři základní typy temperamentu s krátkou charakteristikou. Zde se otestuj a výsledek nakresli do školního sešitu. Celou práci vyfoť a pošli do úterý 23.2.

 

 

 

Desatero pro distanční výuku

Milé děti,

přečtěte si desatero pro distanční výuku. Která rada je nejlepší?

1. Nařiď si budík s dostatečným předstihem, aby ses stihl(a) zastavit v koupelně, dát si něco dobrého k snídani a připravit si svůj studijní koutek, kam si vždy nachystáš pomůcky potřebné na daný předmět podle rozvrhu, jako například penál, učebnici, pracovní sešit, tabulky, přehledy...
2. Mobil a další věci, které by jen zbytečně rušily tvou pozornost, si dej stranou, zajisti si pokud možno klidné místo na vyučování, kde budeš moci reagovat, odpovídat, ptát se a mít takové vlastní výsostné území.
3. Sleduj čas, nejlépe NE na telefonu, sleduj rozvrh, také Stream a tvůj osobní mail, zda bude vyučovací hodina probíhat na Meetu či se nemusíš připojovat na konkrétní čas, ale budeš mít do dané hodiny zadanou nějakou práci.
4. Když je Meet, využij každé příležitosti se vzdělávat. I když se ti to občas nezdá, vážně se učíš pro sebe, ač tě to třeba někdy nebaví a nebo prostě zrovna nemáš náladu. Ale v životě jsou překážky k tomu, aby se překonaly. Navíc v tom nikdy nejsi sám (sama).
5. Když není Meet, ale máš zadanou samostatnou práci, nejprve se podívej, do kdy je třeba ji odevzdat, klidně si to napiš na papírek, většinou to bývá už na konci hodiny, abychom společně mohli zhodnotit, co můžeme ještě zlepšit, co můžeme příště ještě procvičit. Pracuj na zadané práci hned, zkus se soustředit. Když ti cokoliv není jasné, hned komunikuj, jakoukoliv formou, s vyučujícím, tvoje vlastní iniciativa je základ. Když nestíháš práci, nevadí, nikdo není dokonalý. Odevzdej, co máš, a případně požádej vyučujícího o čas navíc, navrhni termín dodání práce, ať vyučující ví, že o práci víš, rád ti pomůže a bude vědět, že s tebou může počítat.
6. Když ti nejde kamera, nechceš, aby na tebe třeba bylo vidět, dobře, je to tvé rozhodnutí, ale představ si, že by totéž udělal vyučující... Ale mikrofon zkus zajistit tak, aby byl vždy funkční, protože bez toho to zkrátka všechno ztrácí smysl. A změnit hodinu ve vyvolávání jmen, to je učitelova noční můra, věř tomu, to fakt nechceš zažít.
7. Čti vždy pečlivě pokyny a zadání, nepiš hned SOS komentáře, přemýšlej, co se po tobě chce. Rozhodně neodevzdávej práci jen proto, žes něco udělal(a), a tak to tam prostě "prdneš", ale zkus odvést práci, která za něco stojí, nemusí být přece perfektní, ale hlavně tvoje = autentická a neodfláknutá. Pakliže nestíháš práci odevzdat přímo v hodině či v jinak zadaném termínu - viz BOD 5.
8. Nespoléhej příliš na rodiče a na ostatní spolužáky. Také mají zadanou svou práci, kterou musí co nejsamostatněji odvést. Zkus nést zodpovědnost sám (sama) za sebe. Jasně, rodiče ti mohou dopomoci, ale učitel hodnotí tvou práci, ne tu jejich. Ty jsi pro něj důležitý (důležitá). Představ si, až se vrátíš do školy, už to budeš jedině ty, který (která) ukáže, co v tobě skutečně je. Nekopíruj nic z internetu, neopisuj od kamarádů, je to sice jednorázová a snadná pomoc, ale časem ti ty vědomosti budou hodně chybět a vrátí se ti to i s úroky...
9. Zkus být samostatný (samostatná) v komunikaci s učiteli - klidně i mimo vyučování. Něco se ti nelíbí, nevyhovuje, něco nechápeš, nevíš, co s tím...? Učitel ti rád pomůže, věř, že vážně ocení tvou vlastní iniciativu a snahu. Nepotřebuješ mluvčího. Už jsi přece na druhém stupni a dokážeš si říct o pomoc, přece jsi to jedině ty, kdo ví, co je potřeba. Samozřejmě, hodiny, kdy jdeš třeba k zubaři, či z jakéhokoliv důvodu na hodině nejsi, tak to ti právě vykomunikují a zařídí rodiče, o to se nemusíš starat.
10. I když je to už dlouhé, co nechodíme do školy prezenčně, zkus být veselý (veselá), uvidíš, že s úsměvem jde všechno lépe. Vážně.
PS: Protože jsi takto (viz předchozí informace) pracoval(a) během celého dopoledne a kousku odpoledne, teoreticky už ti nezbývá mnoho nedodělané práce, což je prostě paráda. Zkontroluj podle rozvrhu, že víš, co se na hodinách dělo a co se má třeba odevzdat. Pakliže máš zadaný nějaký dlouhodobější úkol (zadanou četbu, práci navíc...), zapiš si ho na nějaký lepík či do notýsku, ať ho máš stále na očích a nezapomeneš na něj. Jestli si chceš ještě něco sám (sama) procvičit, veškeré materiály z hodin(y) online máš stále v Google Classroom, můžeš se k tomu naprosto kdykoliv vrátit, nespoléhej jen na přípravu učitele a procvičování v hodině, jsi to ty, který (která) by si měl(a) ještě v klidu něco (z)opakovat. Je to stejné jako při prezenční výuce - bez pravidelnosti a systematičnosti ti nic samo od sebe do hlavy nenaskáče.

 

 

 

22.1.2021 VKO

Zde přidej jeden tip z prezentace nebo tvůj osvědčený fígl na úspěšné učení. Můžeš vložit i fotku, jak se učíš, nebo třeba tvého učebního prostředí :-)

 

 

15.1.2021 VKO

Zde si pročti prezentaci o tom, jak se učit :-). Podívej se hlavně na slidy 18-22, kde jsou praktické rady přímo pro tebe. Do školního sešitu si jich vyber pět a svými slovy je popiš.  Vyfoť a pošli do příštího čtvrtka.

 

 

8.1.2021 V

Vymysli si pět věcí, které bys chtěl letos změnit/zlepšit/zažít, vyfoť a pošli na Whatssup. 

 

Výhody distanční výhody

Mrkněte se, co jste pěkného vymysleli :-) 

 

20.11.

Milé děti, dnes si povíme o vašich názorech. Jamboard nakonec nefunguje ani mě, nevadí, všechny odevzdané úkoly mám zaznamenané a dnes vám ukážu výsledek.

ZK.

 

 

13.11.

Milé děti, zadávám vám první úkol z VKO, tak jak jsme se dohodli na třídnické hodině. Zamyslete se nad distanční výukou a napište do sešitu 5 pozitivních věcí, které taková výuka přináší. Dobrovolně můžete své nápady přeložit do anglického jazyka.  Své odpovědi posílejte do příštího čtvrtka - to je do 19.11. 14 hodin. 

Vaše třídní učitelka ZK