Český jazyk 8.B, J. Hlaváčová
Čtvrtek 22. 4. Online hodina v 10.50 hod.
Téma: Realismus
Učivo: K. H. Borovský
Cíle/výstupy: - seznamuje se snovými literárními pojmy - satira, epigram, alegorie
- pracuje s textem, vyhledává informace
Zápis do sešitu: /files/editor/23/1_K.-H.-Borovsky.pdf
Na hodinu si připravte Hravou literaturu.
Středa 21. 4. Online výuka v 8.00 hod.
Téma: Skladba
Učivo: Složitá souvětí
Cíle/výstupy: - zvládá interpunkci v souvětí
- znázorní graficky stavbu souvětí
Na hodinu si připravte učebnici a školní sešit
Pondělí 19. 4.
Téma: Pravopis
Učivo: Opakování základních pravopisných jevů
Cíle/výstupy: - zvládá pravopis lexikální, tvaroslovný i skladební
Zadání: Učebnice str. 49, cv. 2 - doplňte předpony s/z, cvičení napište a zašlete ke kontrole do úterý 20. 4. do 18 hod.
Pátek 16. 4.
Téma: Stylistická cvičení
Učivo: Odchylky od pravidelného skloňování
Cíle/výstupy: - správně skloňuje označení částí lidského těla
- procvičuje vzory podstatných jmen
Zadání: Pracovní sešit str. 74, cv. 7
Cvičení nemusíte opisovat celé. Vypište jen výrazy v závorkách, které jste dali do správných tvarů a zašlete ke kontrole do pondělí 19. 4.
Čtvrtek 15. 4. Online hodina v 10.50 hod.
Téma: Skladba
Učivo: Souřadné spojení vedlejších vět
Cíle/výstupy: - osvojí si souvětí se souřadným spojením vedlejších vět
Středa 14. 4. Online hodina v 8.00 hod.
Téma: Realismus
Učivo: B. Němcová
Cíle/výstupy: - seznámí se s dílem B. Němcové
Na hodinu si připravte zápis k realismu v literárním sešitě, Hravou literaturu na str. 29 a Pracovní sešit s vyřešeným jazykovým rozborem.
Pondělí 12. 4.
Téma: Skladba
Učivo: Složité souvětí
Cíle/výstupy: - zvládá interpunkci v souvětí
Zadání: Pracovní sešit str. 47, cv. 4a-k
Vyřešte všechny úkoly tohoto jazykového rozboru. Správnost řešení si zkontrolujeme ve středu na online hodině - neposílejte.
Pátek 9. 4.
Téma: Realismus v české literatuře
Učivo: Božena Němcová
Cíle/výstupy: - seznamuje se s představiteli českého realismu
Zápis do sešitu: /files/editor/23/Realismus-v-ceske-literature.pdf
Zadání: Z přiložené prezentace si pořiďte výpisky ze života B. Němcové (dílo zpracujeme při online hodině). Zápis do sešitu a výpisky posílat nemusíte, připravte si je na středu.
/files/editor/23/Bozena-Nemcova.pdf
Čtvrtek 8. 4. Online hodina v 10.50 hod.
Téma: Skladba
Opakování pravopisu
Učivo: Souřadné poměry mezi vedlejšími větami
Cíle/výstupy: - chápe vztah souřadnosti mezi vedlejšími větami
procvičuje základní pravopisné jevy
Středa 7. 4. Online hodina v 8.00 hod.
Téma: Skladba
Učivo: Významové poměry mezi několikanásobnými větnými členy
Cíle/výstupy: - chápe vztah souřadnosti mezi větnými členy
- zvládá odchylky ve skloňování podst. jmen
Středa 31. 3. Online hodina v 8.00 hod.
Téma: Velikonoční zvyky a tradice
Učivo: Tematický jazykový rozbor
Cíle/výstupy: - vyhledává informace na internetu
- připomíná si velikonoční zvyky a tradice
Pondělí 29. 3.
Téma: Velikonoce
Učivo: Tematický jazykový rozbor
Cíle/výstupy: - porozumí čtenému textu
- vyhledává informace na internetu
- připomíná si velikonoční lidové tradice
Zadání: /files/editor/23/1_Pracovni-list-Velikonoce-8-9.pdf
Přiložený pracovní list vypracujte na středeční online hodinu, abychom mohli provést společnou kontrolu. NEPOSÍLEJTE.
Pátek 26. 3.
Téma: Realismus
Učivo: H. Ch. Andersen: Děvčátko se sirkami
Cíle/výstupy: - doplní vhodná synonyma
- orientuje se v textu ( rozhodne o pravdivosti tvrzení)
- najde vhodná slova, aby byl zachován rým
Zadání: Hravá literatura - str. 22, 23: H. Ch. Andersen: Děvčátko se sirkami (Vypracujte úkoly k textu 1-12)
Termín - pondělí 29. 3. Neposílejte, kontrolu provedeme společně.
Čtvrtek 25. 3. Online hodina v 10.50 hod.
Téma: Skladba
Učivo: Souvětí podřadné a souřadné
Cíle/výstupy: - zvládá interpunkci v souvětí
- určuje druhy vět vedlejších a významové poměry mezi VH
Zadání z online hodiny: Pracovní sešit str. 26, cv. 6 - Věty převeďte do množného čísla a napište do školního sešitu. Pošlete do pátku 26. 3. do 18 hodin. Mějte se krásně.
Středa 24. 3. Online hodina v 8.00 hod.
Téma: Komunikace a sloh
Učivo: Subjektivně zabarvený popis (Líčení)
Cíle/výstupy: - posiluje vztah k přírodě
- hledá v textu jazykové prostředky
Připravte si slohový sešit a učebnici.
Pondělí 22. 3.
Téma: Popis
Učivo: Líčení - Subjektivně zabarvený popis
Cíle/výstupy: - posiluje vztah k přírodě, k domovu, k místu, které dobře zná
- využívá vhodné jazykové prostředky
Zadání: Ve středu na online hodině budeme s tímto slohovým útvarem pracovat. Připravte si proto do slohového sešitu základní definici líčení (Uč. str. 119 - malá růžová tabulka) a hlavní jazykové prostředky, které jsou pro tento slohový útvar důležité (Uč. str. 120 - výpisky z růžové tabulky - metafora, metonymie, epiteton....). Pro srovnání si přečtěte obě ukázky žákovských prací - V žáru letního slunce na str. 119 a 120. Je to příprava na středu.
Pátek 19. 3.
Téma: Realismus
Učivo: N. V. Gogol: Revizor
Cíle/výstupy: - zamýšlí se nad obsahem úryvků dramatu
Zápis do literárního sešitu: /files/editor/23/Realismus-8.pdf
Zadání: Výše uvedený zápis si přeneste do literárního sešitu. V Hravé literatuře na str. 20 si přečtěte úryvek z divadelní hry Revizor a zpracujte otázky pod textem. Zápis i vyřešené otázky pošlete ke kontrole do úterý 23. 3. do 18 hod.
Čtvrtek 18. 3. Online hodina v 10.50 hod.
Téma: Skladba
Učivo: Základní a rozvíjející větné členy, shoda přísudku s podmětem
Cíle/výstupy: - prohlubuje znalosti v orientaci ve větě jednoduché
Středa 17. 3. Online hodina v 8.00 hod.
Téma: Skladba
Učivo: Spojovací výrazy v souvětí
Cíle/výstupy: - orientuje se ve složitějším souvětí
Připravte si ke kontrole vypracovaný úkol cv. 2 a 4 na str. 43 v Pracovním sešitě.
Pondělí 15. 3.
Téma: Skladba
Učivo: Spojovací výrazy v souvětí
Cíle/výstupy: - rozliší spojky souřadicí a podřadicí
Zadání: Pracovní sešit str. 43, cv. 2 a cv. 4 také na str. 43. Obě cvičení si připravte na středu na online hodinu, neposílejte.
Pátek 12. 3.
Téma: Skladba, pravopis
Učivo: Grafické znázornění větných členů, shoda přísudku s podmětem
Cíle/výstupy: - orientuje se ve vztazích větných členů
Zadání: Učebnice str. 76, cv. 10 - Běda lháři (napište 7 řádků po slovo bědování), doplňte chybějící písmena a u první věty proveďte grafické znázornění větných členů (zakreslete podmět, přísudek, předmět, přívlastek..... samostatně pod napsané pravopisné cvičení). Pošlete ke kontrole do neděle dopoledne). Budu známkovat!
Čtvrtek 11. 3. Online hodina v 10.50 hod.
Téma: Romantismus
Učivo: K. J. Erben
Cíle/výstupy: - sleduje jazyk a umělecké prostředky tohoto období
Zadání: Kontrola vyřešených úkolů v Hravé literatuře str. 16 a 17
Středa: 10. 3. Online hodina v 8.00 hod.
Téma: Skladba
Učivo: Prohlubování znalostí v určování druhů vedlejších vět
Cíle/výstupy: - rozlišuje souvětí souřadné a podřadné
Připravte si ke kontrole pracovní list z pondělí 8. 3.
Pondělí 8. 3.
Téma: Skladba
Učivo: Souvětí podřadné - druhy vět vedlejších
Cíle/výstupy: - utvrzuje spojovací výrazy u vedlejších vět
Zadání: /files/editor/23/PL-8-vedlejsi-vety.pdf
Vypracovaný úkol pošlete do úterý 9. 3. do 18 hodin. Děkuji.
Pátek 5. 3.
Téma: Romantismus
Učivo: K. J. Erben
Cíle/výstupy: - vyhledává v textu básnické prostředky
Zadání: V Hravé literatuře si postupně přečtěte na str. 16 a 17 úryvky z balad Vodník a Svatební košile a odpovězte na otázky. Úkol vypracujte do středy 10. 3., abychom mohli ve čtvrtek provést kontrolu na online hodině.
Čtvrtek 4. 3. Online hodina v 10:50 hod.
Téma: Skladba
Učivo: Souvětí souřadné a podřadné
Cíle/výstupy: - rozliší druhy vět vedlejších a druhy poměrů u hlavních vět
Středa 3. 3. Online hodina v 8.00 hod
Téma: Skladba, pravopis
Učivo: Všestranný jazykový rozbor
Cíle/výstupy: - prověřuje znalosti z pravopisu a skladby
Připravte si ke kontrole Jazykový rozbor (PS 8/74)
Učebnice - psaní velkých písmen (Uč. 3/49)
Pondělí 1. 3.
Téma: Pravopis
Učivo: Psaní velkých písmen
Cíle/výstupy: - utvrzuje znalosti učiva o psaní velkých písmen
Zadání: Učebnice str. 49, cv. 3
Rozhodněte, kde v jednotlivých spojeních užijete velká písmena a cvičení napište do školního sešitu. Zkontrolujeme ve středu na online hodině - neposílejte.
Pátek 26. 2.
Téma: Stylistická cvičení
Učivo: Všestranný jazykový rozbor
Cíle/výstupy: - orientuje se ve stavbě věty jednoduché a souvětí
- nahrazuje nespisovné výrazy spisovnými
Zadání: V Pracovním sešitě na str. 74 vypracujte Jazykový rozbor - cv. 8 (všechny úkoly) do úterka 2. 3., abychom mohli ve středu provést kontrolu na online hodině. Své řešení neposílejte.
Čtvrtek 25. 2. Online hodina v 10.50
Téma: Romantismus v české literatuře
Učivo: K. H. Mácha
Cíle/výstupy: - sleduje umělecké prostředky tohoto období
Středa 24. 2. Online hodina v 8.00 hod.
Téma: Skladba
Učivo: Prohlubování znalostí v určování druhů vedlejších vět
Cíle/výstupy: - určuje druhy vedlejších vět
Pondělí 22. 2.
Téma: Skladba
Učivo: Přísloví a rčení
Cíle/výstupy: - porozumí významu rčení
Zadání: Dnes budete luštit tajenku z popletených rčení. V Pracovním sešitě na str. 40 vypracujte cvičení 5a. Pozorně si přečtěte návod pod textem Konec debaty a podle pokynu pracujte. Řešení neposílejte, zkontrolujeme si ho ve středu na online hodině.
Pátek 19. 2.
Téma: Romantismus v české literatuře
Učivo: K. H. Mácha
Cíle/výstupy: - sleduje jazyk a umělecké prostředky tohoto období
Zadání: /files/editor/23/Cesky-romantismus-8.pdf
Úryvek z filmu K. H. Mácha: Máj https://www.youtube.com/watch?v=EYajIEtEb3g
Čtvrtek 18. 2. Online hodina v 11.00 hod.
Téma: Skladba
Učivo: Významové poměry mezi několikanásobnými větnými členy
Cíle/výstupy: - prohlubuje znalosti v určování větných členů
Středa 17. 2. Online hodina v 8.00 hod.
Téma: Skladba
Učivo: Významové poměry mezi několikanásobnými větnými členy
Cíle/výstupy: - určuje významové poměry mezi větnými členy
Připravte si ke kontrole DÚ cv. 2a, str. 73
Pondělí 15. 2.
Téma: Skladba
Učivo: Významové poměry mezi několikanásobnými větnými členy
Cíle/výstupy: - orientuje se v různých typech výpovědí
Zadání: Významové poměry mohou být i mězi několikanásobnými větnými členy. Na základě prostudování tabulky na str. 72 v učebnici vypracujte cv. 2a na str. 73 do školního sešitu. Společnou kontrolu provedeme ve středu na online hodině. Neposílejte.
Pátek 5. 2.
Téma: Komunikace a sloh
Učivo: Odborný text (výklad)
Cíle/výstupy: - samostatně vyhledává informace
Zadání: V učebnici na straně 118 máte na obrázcích 12 památek zapsaných na seznamu UNESCO. Do slohového sešitu si vypište do dvou sloupců všechny památky, jak jdou podle obrázků za sebou. Vyberte si jednu památku a dohledejte k ní na internetu základní informace. Rozsah - půl stránky vašeho sešitu. Kontrolu provedeme společně, neposílejte.
Čtvrtek 4. 2. Online hodina v 11.00 hod
Téma: Stylistická cvičení
Cíle/výstupy: - přemýšlí nad významy slov
- rozvíjí slovní zásobu
Připravte si Pracovní sešit str. 73 a Hravou literaturu - A. S. Puškin
Středa 3. 2. Online hodina v 8.00 hod.
Téma: Skladba
Učivo: Významové poměry mezi hlavními větami
Cíle/výstupy: - orientuje se v různých typech výpovědí
Pomůcky: Učebnice, Pracovní a školní sešit
Pranostiky - vyhledejte informace k třem pojmům souvisejícím s masopustem: /files/editor/23/Pranostiky-unor.pdf
Pondělí 1. 2.
Téma: Procvičování probraného učiva
Cíle/výstupy: - prohlubuje probrané učivo
Zadání: V níže přiloženém odkazu procvičujte tato témata:
Doplňování do textu: Pravopis přídavných jmen
Poměry mezi souřadně spojenými větami
ANO/NE: Pravopis v koncovkách
Přetahování: Významové poměry a spojovací výrazy
Odkaz: https://www.skolasnadhledem.cz/profil/2-stupen/12-cesky-jazyk/82-8-rocnik?page=13
Zadaná témata procvičujte samostatně, výsledky neposílejte.
Čtvrtek 28. 1.
Téma: Komunikace a sloh
Učivo: Stylistická cvičení
Cíle/výstupy: - chápe významy slov
Zadání: Dnes budete pracovat s Pracovním sešitem na str. 73 (pro chytré hlavy). Přemýšlejte nad významy slov a vyplňte cvičení 1-3. Tato cvičení vám odhalí, někdy úsměvně, krásu češtiny. Úkol neposílejte.
Přeji vám krásné jednodenní prázdniny a budu se na vás těšit příští týden. JH
Středa 27. 1. Online hodina v 8.00 hod
Téma: Skladba
Učivo: Test z významových poměrů mezi hlavními větami
Cíle/výstupy: - prověřuje znalosti ze souřadných poměrů
Pondělí 25. 1.
Téma: Skladba
Učivo: Významové poměry mezi hlavními větami
Cíle/výstupy: - orientuje se ve složitějších souvětích
Zadání: Dnes si znovu procvičíme vztahy mezi hlavními větami. Do středy vypracujte na online hodinu cv. 23 na 69. straně v učebnici (do školního sešitu). Postupujte podle zadání. Vzor: Film, který jsi mi doporučil, se mi líbil, ale podruhé bych už ho vidět nemusel.
Přípravu na online hodinu nepodceňte, bude test na významové poměry. Cv. 23 neposílejte.
Pátek 22. 1.
Téma: Romantismus
Učivo: A. S. Puškin: Evžen Oněgin
Cíle/ výstupy: - seznamuje se s dílem světového romantika
Zadání: Hravá literatura: A. S. Puškin: Evžen Oněgin - str. 9-11
Po přečtení ukázek vypracujte všechny úkoly. Společnou kontrolu provedeme ve středu na online hodině - neposílejte.
Čtvrtek 21. 1. Online hodina v 11.00 hod.
Téma: Skladba
Učivo: Významové poměry mezi větami hlavními
Cíle/výstupy: - rozliší spojky jednotlivých poměrů
Úkol z dnešní online hodiny: Pracovní sešit str. 38, cv. 9
Středa 20. 1. Online hodina
Téma: Skladba
Učivo: Významové poměry mezi hlavními větami
Cíle/výstupy: - chápe obsahovou souvislost mezi hlavními větami
Pondělí 18. 1.
Téma: Pravopis
Učivo: Skupiny bě/bje, pě, vě/vje, mě/mně
Cíle/výstupy: - prohlubuje znalosti z pravopisu
Zadání: V Pracovním sešitě na str. 29 vyplňte cv. 1, 2, 3 (nezdůvodňujte, pouze doplňte). Úkol vypracujte do středy na online hodinu, neposílejte.
Pátek 15. 1.
Téma: Skladba
Učivo: Spojovací výrazy v souvětí
Cíle/výstupy: - rozliší spojky souřadicí a podřadicí
Zadání: /files/editor/23/Spojky-souradici-8.pdf
Čtvrtek 14. 1. Online hodina v 11.00 hod.
Téma: Skladba
Učivo: Významové poměry mezi hlavními větami
Cíle/výstupy: - chápe obsahovou souvislost mezi hlavními větami
- uvědomí si základní pravopisné jevy
Úkol z dnešní online hodiny: Pracovní sešit str. 36, 37/ cvičení 3.
Pošlete do pátku do 18 hod.
Středa 13. 1. Online hodina v 8.15 hod.
Téma: Skladba
Učivo: Významové poměry mezi větami hlavními
Cíle/výstupy: - rozliší souvětí souřadné a podřadné
- osvojí si spojky souřadicí
Na začátek online hodiny si připravte ke kontrole vyřešené úkoly z Hravé literatury na str. 7, 8
Úkol z dnešní online hodiny: Pracovní sešit str. 31, cv. 1 - opravit chyby přímo do textu. (Neposílejte)
Pondělí 11. 1.
Téma: Skladba
Učivo: Souvětí souřadné - Významové poměry mezi hlavními větami
Cíle/výstupy: - chápe obsahovou souvislost mezi hlavními větami
Zadání: 1) Naučte se vyjmenovat spojky prvních čtyř významových poměrů, jak je máte uvedeny v zápisu z minulé hodiny.
2) Z učebnice na str. 49 napište do školního sešitu cv. 1 (na známku). Zašlete ke kontrole do úterý 12. 1. do 18 hodin. Kdo má obavu, že jeho "krasopis" nepřečtu, může napsat na počítači. Ve středu se uslyšíme na online hodině.
Pátek 8. 1.
Téma: Romantismus
Učivo: H. Heine, W. Scott
Cíle/výstupy: - sleduje jazyk a umělecké prostředky tohoto období
Zadání: /files/editor/23/Romantismus-8.pdf
Čtvrtek 7. 1. online hodina v 11 hod.
Téma: Skladba
Učivo: Významové poměry mezi hlavními větami
Cíle/výstupy: - seznámí se s pojmy týkajícími se souvětí souřadného
- chápe obsahovou souvislost mezi hlavními větami
Zápis do sešitu: /files/editor/23/Pomery-8.pdf
Středa 6. 1. online hodina v 8.15 hod.
Téma: Skladba
Učivo: Vedlejší věta přísudková a doplňková
Cíle/výstupy: - určuje druhy vedlejších vět
- zvládá interpunkci v souvětí
Pondělí 4. 1. 2021
Téma: Skladba
Učivo: Souvětí, druhy vět vedlejších
Cíle/výstupy: - prohlubuje učivo o druzích vět vedlejších
Zadání: Milí osmáci, dnešní pracovní list bude ohlédnutím za nedávnými Vánocemi. Zadaný úkol s nimi totiž tematicky souvisí.
/files/editor/23/VV-vanocni-tematika-8.pdf
Pátek 11. 12. Online hodina - český jazyk v 8. 15 hod.
Téma: Skladba
Učivo: Věta jednoduchá a souvětí
Středa 9. 12.
Téma: Skladba
Učivo: Věta jednoduchá a souvětí
Cíle/výstupy: - orientuje se ve stavbě věty jednoduché
- nahrazuje větné členy vedlejšími větami
Zadání: Zopakujte si učivo o větě jednoduché a druzích vedlejších vět v učebnici na straně 50 a 51. Pak vypracujte do školního sešitu cvičení 2 na straně 52. (Přepište souvětí, podtrhněte věty hlavní a určete druhy vět vedlejších. Kontrolu provedeme v pátek na on - line hodině, neposílejte).
Pondělí 7. 12.
Téma: Pravopis
Učivo: Psaní předložek s, se, z , ze
Cíle/výstupy: - zvládá základní pravopisné jevy
Zadání: Z růžové tabulky v učebnici na straně 44 si zopakujte pravidla, s kterými pády se pojí předložky s a z. Na známku vypracujte do školního sešitu cvičení 12a na straně 45 a pošlete ke kontrole do úterý 8. 12. do 18 hodin. Prosím, pište čitelně a zkontrolujte si fotografii, kterou mi posíláte. Často bývá nekvalitní. Toto učivo není náročné, tak doufám, že budou samé pěkné známky.
Pátek 27. 11.
Téma: Preromantismus
Učivo: F. L. Čelakovský: Toman a lesní panna
Cíle/výstupy: - seřadí sloky básně podle časové posloupnosti
- opakuje druhy rýmů
Zadání: Zhlédni na youtube kreslený film Toman a lesní panna:
https://www.youtube.com/watch?v=2cIloVDQo0E
Úkol: V Hravé literatuře na str. 6 vyřeš úkoly na základě přečteného textu. Řešení ke kontrole neposílejte, zkontrolujeme příští týden ve škole.
Řešení J. W. Goethe: Faust: /files/editor/23/Faust.pdf
Řešení k slovesnému vidu ze středy 25. 11. /files/editor/23/Slovesny-vid-reseni.pdf
Čtvrtek 26. 11.
Téma: Tvarosloví
Učivo: Slovesný vid
Cíle/výstupy: - rozliší ohraničenost a neohraničenost děje
Zadání: V odkazu testy.mzs-vb.cz vypracuj testy č. 448 (urči slovesný vid D/N), procvičuj pravopis v testech č. 195, 166.
Do školního sešitu zapište jen chybné odpovědi. Zkontrolujeme společně, neposílejte.
Středa 25. 11.
Téma: Tvarosloví
Učivo: Slovesný vid
Cíle/výstupy: - vytvoří vidové dvojice
Zadání: /files/editor/23/Slovesny-vid-8.pdf
Zopakujte si informace o slovesném vidu a vypracujte přiložený pracovní list. Fotografii úkolu zašlete do pátku 27. 11. ke kontrole.
Pondělí 23. 11.
Téma: Slohový výcvik
Učivo: Výklad
Cíle/výstupy: - formuluje přesně a výstižně své myšlenky
- připravuje prezentaci výkladu
Zadání: Termín dokončení výkladu se blíží (pondělí 30. 11.). Věřím, že většina z vás má práci již hotovou, ale týden ještě máte na případné dokončení či vylepšení. Dnes mi prosím pošlete (stačí sms) téma vašeho výkladu, abych měla přehled, jaká témata nás čekají. Děkuji, J. Hlaváčová.
Pátek 20. 11.
Téma: Preromantismus
Učivo: J.W. Goethe
Cíle/výstupy: - seznamuje se s představiteli německého preromantismu
- interpretuje smysl díla
Zadání: /files/editor/23/Preromantismus-8.pdf
Středa 18. 11. a čtvrtek 19. 11.
Děti, tento týden jsem zrušila všechna online setkání z českého jazyka. Budete pracovat distanční formou.
Téma: Pravopis - psaní i/y v koncovkách
Cíle/výstupy: - využívá poznatků o jazyce ke gramaticky a věcně správnému písemnému projevu
Zadání: Během těchto dvou dnů si vypracujte v Pracovním sešitě všechna cvičení (1-5) na str. 24-25. Ke kontrole pošlete do pátku 20.11. jen cvičení 4 na str. 25.
Děkuji. J. Hlaváčová
Pondělí 16. 11.
Téma: Slohový výcvik
Učivo: Výklad
Cíle/výstupy: - formuluje přesně a výstižně své myšlenky
- připraví si výklad formou prezentace na dané téma
Zadání: V dnešní hodině pracujte na zadaném výkladu, který budete prezentovat ústní formou ve škole. Termín - konec listopadu.
Pátek 13. 11.
Téma: Osvícenství
Učivo: D. Defoe: Robinson Crusoe
Cíle/výstupy: - popisuje strukturu a jazyk literárního díla
Zadání: V pracovním sešitě Hravá literatura str. 3-4 odpovězte na otázky na základě přečteného textu. Řešení neposílejte, kontrola proběhne ve středu 18. 11.
Čtvrtek 12. 11.
Online hodina v 11 hod.
Téma: Tvarosloví - Slovesný vid
Kontrola literárního úkolu z minulého týdne
Úkol z dnešní online hodiny na známky - Pracovní sešit str. 26, cv. 8 (Pošlete do pátku 13. 11. do 18 hodin)
Středa 11. 11.
Online hodina v 8.15 hod.
Téma: Tvarosloví - Slovesný vid
Pomůcky: učebnice, školní a pracovní sešit
Pondělí 9. 11.
Téma: Slohový výcvik
Učivo: Výklad
Cíle/výstupy: - formuluje přesně a výstižně své myšlenky
- osvojí si zásady odborného textu
Zadání: /files/editor/23/Vyklad-8.pdf
Pátek 6. 11.
Téma: Osvícenství
Učivo: Cestopis: J. Swift: Gulliverovy cesty
Cíle/výstupy: - popisuje strukturu a jazyk literárního díla
Zadání: /files/editor/23/Osvicenstvi.pdf
Čtvrtek 5. 11. Online hodina v 10.50 hod.
Téma: Skladba
Učivo: Skloňování cizích vlastních jmen
Středa 4. 11.
Téma: Tvarosloví
Učivo: Skloňování cizích vlastních jmen
Cíle/výstupy: - používá tvary cizích vlastních jmen ve větách
ON-LINE hodina v 8.00 hod. (Připravte si učebnice a sešity)
Pondělí 2. 11.
Téma: Tvarosloví
Učivo: Skloňování cizích vlastních jmen
Cíle/výstupy: - osvojí si skloňování cizích vlastních jmen podle domácích vzorů
- tvary jmen používá ve větách
Zadání: /files/editor/23/Sklonovani-cizich-vlastnich-jmen-8.pdf
V aktualitách třídy máte nový rozvrh platný od úterý 3. 11. V pondělí se učí podle stávajícího rozvrhu, který jste měli do podzimních prázdnin.
Středa 21. 10.
On - line hodina na Teams v 8.00 hod.
Téma: Obohacování slovní zásoby
Učivo: Skloňování obecných jmen přejatých
Cíle/Výstupy: - nahrazuje cizí slova v textu českými výrazy
- zjišťuje význam a původ cizích slov
Na hodinu si připravte: učebnici, školní a pracovní sešit.
Pondělí 19. 10.
Téma: Skladba
Učivo: Druhy vět vedlejších
Cíle/Výstupy: - orientuje se v souvětí podřadném
- určuje druhy vedlejších vět
Zadání: /files/editor/23/Druhy-vet-vedlejsich-8.pdf
Termín odevzdání: středa do 18. hod.
Připomínám on- line hodina z Čj - středa v 8.00 hod.
Řešení k literárnímu úkolu Kryštof Harant: /files/editor/23/Reseni-Krystof-H.-8.pdf
Pátek 16. 10.
Téma: Renesance v českých zemích
Učivo: Kryštof Harant z Polžic a Bezdružic
Cíle/výstupy: - seznamuje se s představiteli české renesance
- řeší úkoly na základě porozumění textu
Motivační video: https://www.youtube.com/watch?v=Qx4vPqX-AAo
Zadání: /files/editor/23/Ceska-renesancni-literatura.pdf
Termín odevzdání: pondělí 19. 10.
Středa 14. 10. Online hodina v 8.00 hod.
Připravte si: Učebnici a školní sešit
Pondělí 12. 10.
Téma: Tvarosloví
Učivo: Skloňování obecných jmen přejatých
Cíle/výstupy: zjišťuje význam a původ cizích slov
osvojí si skloňování podle domácích vzorů
Podle rozvrhu na týden od 12. 10. do 16. 10. máte český jazyk pouze třikrát. Na úterý 13. 10. přikládám zápis do školního sešitu, ve středu mám naplánovanou on line hodinu na Teams v 8.00 hod. a v pátek dostanete úkol na literaturu.
Zápis do sešitu: /files/editor/23/Obecna-slova-prejata.pdf
Ústně si doplňte cvičení 2a v učebnici na str. 22. Nic neposílejte.