Hluboký vesmír 3D a Science Centre Techmania Plzeň

Publikováno: 27.11.2019 Autor(ka): Zuzana Klimova

Sáhli jsme si na hvězdy!

Hluboký vesmír 3D a Science Centre Techmania Plzeň

V úterý 26.listopadu se 6.ročník vypravil do Plzně, aby zde prožil vzrušující chvíle s vědou a vesmírem. Svou návštěvu jsme zahájili v Science Centre, kde  děti na vlastní kůži experimentovaly a poznávaly, jak funguje svět kolem nás kombinací všech vjemů. Plzeňské interaktivní exponáty však nejsou obyčejné hračky. Každý z nich má za úkol vysvětlit něco z přírodních jevů a zákonitostí anebo z oborů lidských činností. Zjistili jsme, že i fyzika může být dobrodružství a film je zase věda. Po intenzivním zážitku jsme se přesunuli do 3D Planetária. Projekční sál ve 3D Planetáriu nabízí dvoj- a trojrozměrné projekce na kulovou plochu. Samotná projekce má jedno z nejjemnějších rozlišení ve 3D na světě. Během promítání jsme mohli navštívit až 140 000 hvězd, shlédnout věrný model naší Galaxie, stejně jako desítky mlhovin i samotnou strukturu vesmíru.  To vše v unikátní kupoli o vnitřním průměru 14 metrů. Sofistikovanou promítací 3D technologií od společnosti Sky-Skan disponují v současné době pouze 3 evropská science centra: varšavské Centrum Nauki Kopernik, barcelonské CosmoCaixa a plzeňská Techmania Science Center. Dětem se promítání velmi líbilo, 3D promítání bylo tak živé, že děti neodolaly a po hvězdách sahaly! Po promítání jsme se vrátili do Science Centra, kde jsme si doprohlédli a znovu vyzkoušeli četné pokusy. Pro mnohé děti to byl jedinečný zážitek, který ovšem zužitkují při hodinách zeměpisu a přírodopisu a samozřejmě fyziky.

Zdroj:https://techmania.cz/cs/